Marketing SEO
Marketing SEO

Marketingul digital poate fi împărțit în 8 categorii principale, inclusiv: Optimizare pentru motoarele de căutare, Pay-per-Click, Social Media Marketing, Content Marketing, Email Marketing, Mobile Marketing, Marketing Analytics și Affiliate Marketing.

În ultimul deceniu, marketingul digital a devenit o componentă vitală în strategia generală de marketing a unei organizații. Permite companiilor să adapteze mesajele pentru a ajunge la o anumită audiență, făcând posibilă comercializarea directă către persoanele care probabil vor fi interesate de produsul lor.

Doi membri ai echipei academice de la Universitatea Southern New Hampshire (SNHU) au vorbit despre modul în care marketingul digital se aliniază cu tacticile tradiționale și au împărtășit informații despre unele dintre tipurile de marketing digital în practica de acum.

Ce este marketingul digital?

Marketingul digital cuprinde o mare varietate de tactici și tehnologii de marketing utilizate pentru a ajunge la consumatori online. Ca formă de marketing online, permite organizațiilor să stabilească o identitate de marcă și a revoluționat industria de marketing.

Deși marketingul digital pare a fi o lume nouă, de fapt, se bazează pe multe dintre principiile familiare specialiștilor tradiționali de marketing și necesită atât cunoștințe fundamentale de marketing, cât și cunoștințe tehnice.

Tipuri de marketing digital

Noi cei de la Idei Digitale vom vorbi despre unele dintre cele mai populare tipuri de marketing digital, oferind o scurtă prezentare generală a fiecăruia:

Search Engine Optimization (SEO)

Scopul SEO este acela de a face o companie să se claseze mai sus în rezultatele căutării Google, crescând în cele din urmă traficul motorului de căutare către site-ul web al companiei. Pentru a realiza acest lucru, specialiștii de marketing în SEO cercetează cuvintele și expresiile pe care consumatorii le folosesc pentru a căuta informații online și folosesc acești termeni în propriul lor conținut. SEO cuprinde multe elemente, de la cuvintele de pe paginile tale web până la modul în care alte site-uri redirecționează către tine pe web până la modul în care este structurat site-ul tău.

Pay-Per-Click (PPC)

Plata-pe-clic se referă la reclamele plătite și la rezultatele promovate ale motoarelor de căutare. Aceasta este o formă de marketing digital pe termen scurt, ceea ce înseamnă că, odată ce nu mai plătiți, anunțul nu mai există. La fel ca SEO, PPC este o modalitate de a crește traficul de căutare către o afacere online.

Social Media Marketing

Aceasta include tot ceea ce face o afacere prin intermediul canalelor de social media. Aproape toată lumea este familiarizată cu rețelele sociale, dar specialiștii în marketing trebuie să abordeze rețelele sociale cu o abordare integrată și strategică. Marketingul pe rețelele sociale depășește cu mult crearea de postări pentru canalele sociale și răspunsul la comentarii.

Content Marketing

Marketingul de conținut folosește povestirea și schimbul de informații pentru a crește gradul de conștientizare a mărcii. În cele din urmă, scopul este ca cititorul să ia o acțiune pentru a deveni client, cum ar fi să solicite mai multe informații, să se înscrie pentru o listă de e-mail sau să facă o achiziție. „Conținut” poate însemna postări pe blog, resurse precum cărți albe și cărți electronice, videoclipuri digitale, podcasturi și multe altele. În general, ar trebui în primul rând să ofere valoare consumatorului, nu doar să facă publicitate mărcii sau să încerce să facă o vânzare. Marketingul de conținut înseamnă construirea unei relații durabile și de încredere cu clienții tăi, care poate duce la multe vânzări în timp, nu doar la realizarea unei singure tranzacții.

Email Marketing

Chiar și cu apariția rețelelor sociale, a aplicațiilor mobile și a altor canale, e-mailul este încă una dintre cele mai eficiente tehnici de marketing. Poate face parte dintr-o strategie de marketing de conținut, oferind valoare consumatorilor și, în timp, transformă un public în clienți. Profesioniștii în marketing prin e-mail nu numai că știu cum să creeze campanii convingătoare, ci înțeleg, de asemenea, atingerea optimă a publicului și sunt pricepuți să analizeze interacțiunile și datele cu clienții și să ia decizii strategice pe baza acestor date.

Mobile Marketing

Acest tip de marketing digital este axat pe atingerea publicului țintă pe telefonul sau tableta lor inteligentă. Marketingul mobil ajunge la oameni prin mesaje text, rețele sociale, site-uri web, e-mail și aplicații mobile. Specialiștii de marketing pot adapta ofertele sau conținutul special la o locație geografică sau la o oră, cum ar fi atunci când un client intră într-un magazin sau intră într-un eveniment.

Marketing Analytics

Unul dintre avantajele majore ale marketingului digital este că este foarte ușor de urmărit și măsurabil. Odată, singurele piese de marketing urmăribile erau cupoanele și ofertele similare prin poștă directă. Dacă un client a folosit cuponul, știai că mesajul a rezonat. Astăzi, analizele permit agenților de marketing să urmărească comportamentul utilizatorilor la un nivel foarte detaliat: de câte ori fac clic pe un link, cât timp petrec pe o pagină web, cât de des deschid e-mailuri și multe altele.

Affiliate Marketing

Odată cu creșterea importanței marketingului online, marketingul afiliat – cunoscut și sub denumirea de marketing de influență – a devenit popular în rândul multor organizații pentru a reduce decalajul dintre consumatori și organizații.

Marketing SEO
Marketing SEO

În concluzie specialiştii în marketing digital sprijină echipa de marketing mai largă şi obiectivele strategice ale întregii companii prin lansarea de strategii de marketing în mediul online. Specialiștii în marketing digital se străduiesc să fie o voce pentru client și pentru modul în care doresc să interacționeze digital cu un brand. „(Agenții de marketing) abordează strategic canalele mărcii pentru a maximiza investițiile, a genera trafic și conversii, precum și pentru a gestiona conținutul digital integrat”.