Ce este marketing-ul online? Marketingul online reprezinta mai multe instrumente si proceduri puternice de folosinta a acestora pentru a iti promova online afacerea, indiferent ca e vorba de un produs sau un serviciu. Fata de marketingul traditional, online marketing-ul permite o gama mult mai larga de strategii si abordari. Pe scurt, marketingul online inseamna sa iti promovezi afacerea pe internet!

Marketingul online are mai multe nise: Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Marketing (SEM), Pay-Per-Click Advertising (PPC), Content Marketing, Social Media Marketing (SMM), Affiliate Marketing, si Email Marketing. Ficare nisa are avantajele si dezavantajele ei in functie de strategia de marketing aleasa. Spre exemplu:

Search Engine Optimization (SEO) – Ceea ce face ca SEO sa fie o provocare sunt actualizarile constante a motoarelor de cautare. Scopul este sa atragi cat mai multe vizite de la persoanele care cauta produsele, serviciile sau compania ta pe motoare de cautare precum Google (Google fiind cel mai utilizat motor de cautare in Romania, peste 95% din omenii care cauta produse/ informatii sau companii).

promovare marketing online

Search Engine Marketing (SEM) – Aceasta tehnica de marketing plasează anunturi publicitare în paginile de rezultate ale motoarelor de cautare în baza cuvintelor cheie utilizate de catre utilizatorii online pentru a cauta diverse infotmatii. In mare parte utilizatorii cauta prin intermediul motoarelor de cautare actiuni (cumpar ceas, vreau sa merg in vacanta etc.), intrebari (cum repar, care este cel mai bun restaurant etc.), directionare (indicatii sprer un anumit loc, stiri sau programul unui cinema).

Pay-Per-Click Advertising (PPC) – Este o metoda de marketing online care plaseaza strategic anuntul tau in paginile motoarelor de cautare si platesti doar atunci cand utilizatorul acceseaza linkul. Cu alte cuvinte, este un mod de a atrage vizitatori noi pe site-ul tau web. Pentru o campanie Pay-Per-Click de succes sunt mai multe elemente ce merg mana in mana, spre exemplu: cautarea si selectarea cuvintelor cheie cele, organizarea cuvintelor cheie in campanii si grupuri de anunturi, configurarea si optimizarea paginilor de destinatie PPC.

Content Marketing: Este o forma de marketing care se concentreaza pe crearea, pulicarea si distribuirea de continut pentru o piata targetata, de obicei online, cu scopul de a atrage cat mai multi clienti noi.

Social Media Marketing (SMM) – Este un mijloc puternic de comunicare, disponibil oricaror tipuri de afaceri pentru a se conecta regulat cu clientii sau potentialii noi clienti. Asadar, profesionistii din online marketing creeaza conturi business pe Facebook, Instagram, Pinterest etc. Aceste canale mass-media au scopul de a creste gradul de constientizare al brandului, a vanzarilor, profitului si de a genera fidelitate.

Affiliate Marketing – Este una dintre cele mai populare metode de promovare si de vanzare a produselor in mediul online. Aceasta metoda de marketing consta practic in promovarea de produse pe propriul site si perceperea unui comision din vanzarea acestora.

Email Marketing – Este o forma de marketing direct, care prin diferite tactici si strategi folosite pentru a crea si distribui continut are ca scop de a crea o legatura intre brand si client.

In concluzie, marketingul online leaga foarte bine consumatorul de afacere. Deoarece totul se indreapta cat mai mult spre digitalizare, marketerii online joaca un rol foarte important pentru orice afacere. Specialistii in marketing trebuie sa fie la curent cu toate tendintele actuale, intrucat sa se poata adapta noilor cerinte si sa ramana la curent cu strategia lor de marketing.