Citește acest ghid de optimizare SEO WordPress pentru a ști mai multe despre SEO pentru WordPress!

Ce este SEO?

SEO este acronimul pentru Search Engine Optimization, ceea ce înseamnă optimizarea pentru motoarele de căutare. SEO are mai multe beneficii, printre care: construirea unei identități online, mărirea traficului organic, o rată de conversie mai mare, mai multe clickuri, mai multe impresii pentru siteul tău etc. Vom vorbi despre fiecare în parte.

optimizare seo wordpress ghid

Atunci când tu cauți pe internet cu cuvintele cheie potrivite, o sumedenie de servicii sau produse îți apar. Acest lucru înseamnă că în rezultatele căutării apar rezultatele organice, dar și Google Ads. SEO se ocupă de partea organică. Construirea unei identități online presupune ca brandul tău să se afle printre primele rezultate, pentru ca utilizatorii să dea click pe siteul tău. De fapt, multe persoane nici nu dau click pe pagina a doua din rezultatele căutării Google. Pentru a fi vizibil pe Google, ai nevoie de SEO, ceea ce înseamnă că procesul de optimizare SEO este esențial.

Traficul organic joacă un rol crucial în domeniul de marketing digital/ marketing online. Acest lucru deoarece din traficul organic vin majoritatea conversiilor. Atunci când un utilizator caută pe internet ,,aer condiționat”, rezultatele organice îi par cele de încredere, de aceea el va da click și probabil va cumpăra dintre acelea, ceea ce duce și la îmbunătățirea ratei de conversie în general.

Ce este WordPress?

Optimizarea siteului WordPress presupune optimizarea pentru motoare de căutare. Astfel, WordPress este un CMS (Content Management System), pe care milioane de utilizatori îl folosesc pentru a-și construi siteul web. Este în general ușor de folosit și are multe module SEO care îi ajută pe specialiștii SEO să facă acest proces mai ușor.

Optimizare SEO WordPress – Bazele optimizării

Optimizarea SEO pentru WordPress presupune mai multe aspecte. În acest articol vom acoperi mai multe dintre bazele optimizării pentru acest CMS. 

Yoast SEO – modulul SEO pentru WordPress cel mai întâlnit

Modulul Yoast SEO este un plugin SEO care este din ce în ce mai folosit, datorită faptului că mă ajută pe mine, precum și pe ceilalți SEO, să optimizez siteul web. Cu Yoast SEO, poți scrie meta titlurile, meta descrierile, dar și să optimizezi anumite părți tehnice ale siteului. Vom arăta aici care sunt pașii pentru a optimiza meta titlurile, meta descrierile, dar și conținutul siteului. 

Meta titlurile – Optimizare SEO WordPress

optimizare seo wordpress

Meta titlurile reprezintă titlul pe care utilizatorul îl vede atunci când accesează motorul de căutare. Acestea trebuie să aibă între 30-60 de caractere. Yoast SEO ne ajută să vedem cât de lung este meta titlul, iar dacă acesta este verde, înseamnă că este ok.

La fel și pentru descrierea meta. Acestea trebuie să fie ușor de citit.

URL-ul 

URL-ul este un fel de scurtătură a paginii, pe care o accesezi atunci când vrei să intrii pe un site. Acesta, pentru siteurile de prezentare și magazine online, trebuie să fie cât de scurt posibil. Astfel, dacă vinzi aparate de aer condiționat, atunci ar trebui ca URL-ul paginii să fie atât descriptiv, cât și scurt, spre exemplu: site.com/aparate-aer-conditionat.

Poți seta, de asemenea, și cuvântul cheie pentru care vrei să rankezi.

Ceea ce este interesant la Yoast este faptul că ei oferă și articole recente bazate pe SEO, cât și cursuri online. Deci dacă dorești să înveți mai multe și să devii un expert SEO, poți face acest lucru de pe siteul lor.

optimizare seo wordpress google

Sitemap – Optimizare SEO WordPress

Sitemapul este harta generală a siteului, pe care roboții de la Google o accesează atunci când vor să intre pe site. Aceasta îi ghidează către paginile principale, produsele și paginile de blog. Acesta trebuie să fie prezent în robots.txt. Modulul Yoast generează automat un sitemap, pe care îl poți băga în robots.txt, aspect care ține de indexarea siteului.

Măsurarea rezultatelor Optimizare SEO WordPress

Măsurarea rezultatelor se face cu siteul în Google Search Console și Google Analytics. Acesta trebuie adăugat și validat, iar apoi rezultatele vor apărea acolo. Acolo apar: numărul de clickuri, numărul de impresii (adică de câte ori a fost vizualizat siteul), CTR (rata de click), poziția medie a siteului.

Concluzii

Optimizare SEO WordPress ține de acea metodă de promovare online care aducem siteul WordPress în topul căutărilor din Google. Este important să setezi cuvintele cheie, să instalezi pluginurile necesare pentru SEO și să lucrezi constant. Dacă dorești o ofertă de preț de la IdeiDigitale, contactează-ne acum!